top of page

האם לסבונים יש תוקף? איך שומרים על סבון טבעי?

מרגע ההכנה, לוקח לסבונים טבעיים 4-6 שבועות להבשיל. במהלך ההבשלה הסבון מתקשה, כך שהוא מחזיק יותר זמן מעמד במקלחת, הקצף שלו מעשיר והוא הופך לעדין יותר ומפנק יותר – סבונים טבעיים, כמו יין, משתבחים עם הזמן.

לאחר שבועות ההבשלה, הסבון אפילו ממשיך להבשיל ולהשתבח זה בתנאי שהוא מוחזק בצורה נכונה. הדרך הנכונה לשמור על סבונים טבעיים שאינם בשימוש היא להסיר אריזות ולהניח אותם עם רווחים בניהם, במקום מאוורר ויבש מחוץ למקלחת, לא במקרר ולא בשמש.

לאחר כארבעה חודשים מרגע הקניה הריח של הסבון נחלש בשכבה החיצונית, בפנים יש עדיין ריח שנפתח כאשר מתחילים להתקלח, ככל שמתקרבים לליבת הסבון הריח חזק יותר. מה שעוד קורה זה שהצבעים הטבעיים עשויים להתבהר.

למרות שהסבון טוב יותר לשימוש – הוא נראה פחות יפה ולכן אם זה מיועד למתנה לא כדאי להמתין יותר מכארבעה חודשים מרגע הקניה. לשימוש עצמי אין בעיה – הוא רק משתבח כאמור.

לאחר כשנה – שנה וחצי הסבון עשוי להתחיל להתקלקל (לא תמיד זה קורה) במקרה זה יהיה לו ריח משונה ו/או כתמים כתומים/צהובים. אציין בנוסף, שככל שמשתמשים בשמנים משובחים יותר, הסבון מחזיק יותר ולא מתקלקל.

בקיצור – אם אתם מתכוונים לרכוש לכמה חודשים קדימה (על מנת לחסוך בדמי משלוח), לשימוש עצמי, אין שום בעיה .

כיצד לשמור על הסבון במקלחת ?! למרות שאני עושה כמיטב יכולתי לעשות את הסבונים חזקים שיאריכו חיים, עדיין המקלחת היא סביבה רטובה וגם סבונים שעשויים מכימיקלים עלולים להנמס מהר יותר אם לא שומרים עליהם נכון.

יש להניח על סבוניה עם חורים, על מנת לאפשר ניקוז של המיים ובמידת האפשר לא להניח מתחת לזרם המיים. למבחר סבוניות .

והעיקר תהנו מחוויה של מקלחת מן הטבע . מהעור שנשאר נעים ורך . מהגוף שמזהה את החומרים בסבון הטבעי כחלק אורגני ממנו ומקבל אותם בשמחה.

תשמחו שלא זרקתם עוד בקבוק פלסטיק שמזהם את הסביבה ושתרמתם לעסק קטן שמייצר מוצרים מתוצרת מקומית ישראלית בעבודת יד .



bottom of page