top of page

סבון / שמפו סלק מתוק : האם באמת הוא מתוק?!


התפקיד של סבון הוא קודם כל לנקות, סבון טבעי בניגוד לסבון לא טבעי, עושה זאת תוך כדי הגנה על העור/שיער. בסבונים הטבעיים הגורם המקציף והמנקה היא סודה קאוסטית . סודה קאוסטית – זה חומר בסיסי מאד, כאשר יש חיבור בין סודה קאוסטית לשמנים ולחמאות (החומציים), נוצר חומר חדש שהוא סוג של מלח הנקרה סבון, אין למעשה סודה קאוסטית פעילה בסבון אלא חומר חדש – ידידותי למשתמש . דטרנגנטים ומקציפים שמוסיפים לסבונים ושמפואים לא משנים צורה אלא נשארים באותה צורה בסבון והינם חומרים אגרסיביים מדי לשימוש על העור/שיער, אבל משתמשים בהם כי הם זולים ומשום שהם מייצרים הרבה קצף בקלות . בראש ובראשונה האס אל אס הידוע לשימצה, אבל גם דטרנגנטים אחרים הם לא "חגיגה" בלשון המעטה, בייחוד שהם נמצאים בצורתם המקורית בסבונים . בניגוד לסודה קאוסטית שכבר לא קיימת באותה צורה בכלל . אחרי שהבנו את זה, שמנסים להבין מה מרכיב סבון/שמפו מסויים, אחת השאלות שעלינו לשאול את עצמנו היא מה המקציף/המנקה בפנים – על מנת להגיע למסקנה הנכונה לנו אם הוא אכן בטיחותי בשימוש.

סבוני סלק נמכרים כסבונים עדינים ואפילו כסבוני תינוקות.

מיצוי סלק בפני עצמו הוא לא סבון. ואין "קסם" או "פטנט רשום" שפתאום לא צריך שום דבר מלבד צמח (לצורך העניין מיצוי סלק) על מנת ליצור הקצפה וניקוי . חשוב להבין שלמיצוי הזה מוסיפים דטרגנטים / מקציפים . בנוסף, היות ומדובר במצב צבירה נוזלי, צריך משמר, בניגוד לסבון/שמפו המוצק שלא צריכים משמר.

אני אומרת תמיד ואומר גם עכשיו – אם אין רשימת מרכיבים – לא קונים, תתפלאו כמה סבוני סלק נמכרים ללא רשימת מרכיבים. אולי כי נח לתת לדמיונות של הלקוחות לעוף לכיוון של המצאת המאה – צמח שלא צריך להוסיף לו כלום והוא מנקה ומקציף .

בדקתי את סבוני הסלק שכן מפרסמים רשימת מרכיבים, לראות אלו חומרים הוסיפו להם : מסתבר שסבון / שמפו סלק מתוק הוא לא כל כך מתוק .... זה לא מיץ סלק!

להלן דוגמה לכמה מרכיבים שניתן למצוא באלו שכן מציינים את המרכיבים:

* SLES Sodium lauryl ether sulfate

הבן דוד של אס אל אס, כימיקל מסוכן שיכול לגרום נזק לשיער ולגוף .

* BENZYL ALCOHOL

חומר משמר: בין תופעות הלוואי שלו : גירודים בקרקפת, אדמומיות, אלחוש...

* FRAGRANCE

ריח מלאכותי עשוי במעבדה. בין הגורמים הכי משמעותיים לאלרגיות

* Disodium EDTA

משמר

*COCAMIDE DEA

מקציף, מלאכותי בין תופעות הלואי שלו פריחה וגירודים, עלול לגרום לאלרגיות

* סלק סוכר שממנו מכינים את הסבון הזה, זה זן שאינו אדום ומחייב לכן תוספת צבע אדום, במידה ורוצים שזה יראה אדום


לסיכום: מוצר קוסמטי מאה אחוז טבעי ניתן לזהות בו את כל החומרים בקלות בלי להזדקק לגוגל, מילון או אנציקלופדיה.


מישהו לא יודע מה זה שמן זית בלי גוגל?!


bottom of page