top of page

חומרים מן החי בריחות מלאכותיים


...fragrance, "ריח", "תמצית ארומטית", parfum

כל אלו ועוד שמות לריח מלאכותי העשוי במעבדה.

אתם בטח שואלים את עצמכם מה כבר יכול להיות לא טבעוני בריח . הריחות הסינטטיים על פי חוק יכולים להישמר כסוד מקצועי ואין חובה לחשוף ללקוחות ממה מורכבת תמצית הריח במוצר הסינטטי . אם ברצונכם לדעת לעומק מדוע ריחות אלו מזיקים לגוף : "הסכנות בשימוש בריחות מאלכותיים" .

תעשו בחוכמה אם תבחרו במוצרים קוסמטיים המכילים שמנים אתרים = essential oils בלבד, לא רק בגלל הבריאות, אלא גם בגלל מוצרים המופקים מבעלי חיים שעלולים להסתתר בין מרכיבי הריח . (תמצית ריח אחת יכולה להכיל מאות מרכיבי ריח שונים, הנשמרים בסוד, כאמור) אם לא כתוב על המוצר בפירוש שהוא טבעוני, יש רמת סבירות גבוהה שמרכיבי בעלי חיים מסתתרים בתוך הריח . רבים מהבשמים גם מנוסים על בעלי חיים . גם אם רכיבי הבושם לא נוסו על בעלי חיים, אם החברה מוכרת לסין, בסין יש חוק המחייב ניסויים בבעלי חיים של מוצרי קוסמטיקה.

תעשיית הבשמים היא אומנות עם שורשים עתיקים, רבים מן החומרים מן החי בהם השתמשו אז, משמשים בתעשית הריח הסינטטי עד היום . מרביתם של השמות הנחשבים של הבשמים עלולים להכיל את המרכיבים מן החי שאפרט בהמשך . ו/או מנסים את רכיבי הבשמים על בעלי חיים .


להלן המרכיבים העיקריים:

Civet הפרשות אנליות של חיה ממשפחת החתוליים, שמקורה באסיה ובאפריקה *

Ambergris הפרשות זרע של לוויתן *

Musk הפרשה של בלוטות של איילות *

Casoreum הפרשות אנליות של בונה , בין השאר עלול להמצא בוניל המלאכותי *

* חלב

* דבש

Hyraceum )שתן מאובן של גירית (אותה הגירית מנוצלת גם להכנת מברשות איפור ומברשות גילוח *


מדוע שתעשיית הבשמים תרצה להשתמש במוצרים מן החי בבשמים ?!

הריחות מן החי פועלים כמקבעים. השמנים במרכיבים אלו עוזרים לייצוב המרכיבים הנדיפים של הבושם. ומאפשרים לניחוח להימשך זמן רב יותר. הם משמשים כריחות בסיס התומכים בריח כולו, הופכים את הריח לעשיר יותר. כמובן, שניתן להחליף אותם בשמנים אתרים, בעלי ריח בסיס עשיר ומפתה . ריחות מן החי נועדו לבעלי החיים על מנת לפתות את בני זוגם לרביה ולסימון. לכן, למרבה הגועל (אם יורשה לי) משמשים גם בתעשיית הבשמים לפיתוי.


האם הורגים את החיות בשביל להפיק את הריחות?! למרבה הצער בהרבה מקרים כן, ו/או כולאים חיות שאמורות להסתובב חופשי ו/או משתמשים בשיטות הפקה אכזריות . במקרים מעטים בלבד אין נזק לחיה על מנת להפיק את הריח .


למרבה השמחה יש תחליף – בשמים המופקים משמנים אתרים בלבד, ללא ריחות מלאכותיים, בריאים לגוף ולנשמה, מרוממים את הרוח, מיוצרים ללא פגיעה בבעלי חיים. בשמים המכילים שמנים אתרים בלבד, אינם חזקים בריח כמו הבשמים הסינטטיים.

בשם מוצק, עשוי לפתור את בעית החוזק משום שהוא קל לנשיאה לכל מקום וניתן להוספה בכל עת, לריענון הריח, ללא הפרעה לסביבה שיכולה להגרם כתוצאה מריסוס של ספריי .


bottom of page